2 Ocak 2014 Perşembe

Verri Kajal Vitamin C / Sürme

   Merhabalarrr :) Bugün konuğum bir sürme... Sürme yüzyıllardır özellikle doğu kültürlerinde yapılan ve hatta erkeklerin bile yaptığı bir göz makyajı çeşidi. Günümüzün ve batının eyeliner'ı ve/veya göz kalemi diyebiliriz belki de sürme için... Özellikle Arap kadınları sıklıkla kullanıyorlar bu göz makyajını halen... Bahsedeceğim sürmeyi de Hatay-Antakya'dan satın almıştım yedekli olarak, biliyorsunuz pek çok kültürün beraber yaşadığı bir şehir Antakya ve bunlardan en önemlilerinden birisi de Arap kültürü...

                           

   Çekilişimde de talihlime hediye edeceğim ürünlerden bir tanesi bu sürme 2 tane almıştım, birini ben kullanıyorum diğeri kazanan izleyicimin denemesi için... Açıkçası internette arattım ancak satıldığı herhangi bir yer göremedim arap alışveriş siteleri hariç :) Ama bazen böyle ürünler hiç beklemediğiniz ufak kozmetik ve/veya bakım ürünleri satan dükkanlardan çıkabiliyor. Antakya'da da böyle bir dükkanda bulmuştum zaten bende... Küçük esnafı seviyorum:)

   Oldukça kaygan bir sürüşü var, dolayısıyla hiç zorlanmadan kömür karası gözleriniz olabilir bu sürmeyi çekerek... Ucu biraz kalın, sürmesi bu nedenle biraz zor geldi bana göz çevresine... Ben sadece göz içine kullanıyorum, en iyi markanın siyah kalemleriyle böyle bir etki yakalamak zor. Karalığı (siyah değil kara gerçekten de) ve kalıcılığı beni benden aldı.

                      

   Ürün C vitaminli.. Türkçe kaynak bulamadım, kutularını da atmışım ürünlerin, dolayısıyla içeriği ile ilgili pek bilgi veremeyeceğim C vitaminli olduğu dışında... Ancak şunu biliyorum ki yüzyıllardır göz sağlığına faydalı olduğu düşüncesiyle şifa niyetine kullanılması teşvik edilmiş, hatta gece yatarken bile sürülmesi tavsiye edilirmiş. "İsmit Taşı" denilen bir taşın öğütülmesi ile elde ediliyormuş ve şöyle de bir bilgi var ki Peygamberimiz de kullanırmış ve bu konuyla ilgili de bir hadisi varmış şöyle ki :“İsmidle sürmelenmeye devam edin, çünkü o, kirpikleri uzatır, göz çapaklarını giderir ve gözü kuvvetlendirir”

                 

   İşin ilginci araştırma yaparken bazı göz doktorlarının da makalelerine denk geldim ve onların da ismit kullanımının faydalarından bahsettiğini gördüm; gözde keskinlik, ilerleyen yaşlarda kataraktın gelişiminin engellenmesi, kirpiklere bile faydası varmış :))) Yaa canlar, şimdi anladım Arap kızlarının gözleri neden bu kadar güzel...

1 yorum:

  1. Verri Kajal sürme yi kullanıyorum çok memnunum tavsiye ederim

    YanıtlaSil