22 Ocak 2014 Çarşamba

MEDDAH Sinema Filminin Galasındaydım. Film Hakkında...

    Merhabalar :) 20 Ocak 2014 pazartesi akşamı Nişantaşı Citylife sinemasında Meddah filminin galasındaydım. Sizlerle de cuma günü yani 24 Ocak 2014'te vizyona girecek olan bu sıcacık filmi paylaşmak istedim.


   Film çok iyi niyetle yapılmış ve belli ki oyuncusundan ekibine herkes özveriyle emek harcamış bu film için... Filmin yapımcısı aynı zamanda senarist ve yönetmeni olan Batur Emin Akyel... Galada filmin yönetmen-senarist ve yapımcısı olan Batur Emin Akyel, filmin oyuncuları Münir Caner, Tuğçe Kumral, Evren Bingöl, Tolga Evren, Gözde Türkpençe, Beyza Şekerci, Osman Akça ve Çağrı Şensoy, tabi emeği geçen ekip, basın ve dostları vardı.

   
                         
   Hikayesini ben çok sevdim. İyi niyetle yapılmış dememin nedeni de hikayesi alında... "Gişe filmi yapalım, çok izlensin" düşüncesinden ziyade, "güzel bir film yapalım ve bu hikayeyi anlatalım" denmiş ve ortaya sıkılmadan hikayeyi takip ettiğimiz sade bir film çıkmış. Artık unutulmakta olan "meddahlık" geleneği hatırlatılmış. Başrolde de zamanında oldukça tanınan ancak artık unutulmakta olan meddah Aziz var. Bir yandan bize meddahlığın nereden nereye geldiğini hatırlatırken diğer taraftan mesleğini ve getirdiklerini her şeyin önüne koyan Aziz'in hikayesini, hatalarını ve bu hatalarını telafi etme çabasını izliyoruz. Konusunu ayrıntılı anlatıp izleyecekler için sürprizleri bozmak istemiyorum ancak film boyunca Aziz'le ve hayatla ilgili farklı duygulara sürüklenip duruyorsunuz.

                       


   Fragmanında da geçen bir replik beni çok etkiledi; "Zaten aktör dediğin nedir ki; oynar iken varızdır, yok olunca da sesimiz bu boş kubbede hoş bir seda olur kalır."

   Filmin internet sitesini ziyaret etmek ve daha ayrıntılı bilgi almak için BUYRUN BURDAN TIKLAYIN :)

    Gala da özellikle ekip ve oyuncular oldukça keyifli ve şıktılar. Beni sorarsanız ben biraz daha sade ve şık olmayı tercih ettim :)

                              

   Bence izleyin, böyle filmlere Türk Sinemasının ihtiyacı var. Tamam gülmek eğlenmek de ihtiyacımız ama bu bizim içimizden bir hikaye... Her ne kadar sürçü lisan ettiysek affola :)


  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder